"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 7 april 2015

Å så blev det påsk

också, mitt i allt. Bytte arbetsplats förra veckan. Det var något nytt, och trevligt gäng där också. Så nu slussas jag hit och dit, vilket inte är optimalt men jag får ju lön....tom löneförhöjning på en icke fast tjänst :) vilket säger något om att jag har ett värde i mitt arbete. Även om det är långt ifrån mina andra tjänster är det iaf ett jobb med mindre lön än tidigare. Även det är okej just nu utifrån läget på arbetsmarknaden och mitt läge. Vad fortsättningen blir vet jag inte, har sökt arbeten och ja vi får se. En dag i taget igen. Trött är jag, det är mycket och sömnen är fortfarande inte ok. Ska hämta min "apné" mask nästa vecka och ser fram emot det faktiskt. Då jag ändå behöver den...och förhoppningsvis får en bättre sömn efter det. SÅ håller tummarna för att det fungerar.

I övrigt var Påskhelgen fin. Torsdagen firade vi E som blev 9. Hål i öronen fick hon av oss, trots att hennes mormor skulle varit med och gjort det...men hoppas hon såg oss från sitt lilla himlamoln och förstod att vi gjorde vårt bästa för E. Vi kan aldrig fylla mormors platsen vilket vi inte försöker med, utan vi försöker vara våra bästa vi som vi kan när läget är så som det är, Morfar och jag.

Långfredagen tillbringades i bil mot norr, till mamma och sen vidare med henne till barnen i Sundsvall. MYS är ordet. Mina barn hade ordnat det så fantastiskt fin! Mamma var nöjd och vi också. Lillmyran växer och är så underbart fin så det finns inte ord. Hon ler mest och utforskar världen. Tyvärr så hinner jag inte med hennes utveckling och snart är hon ett halvår. Det är väldigt långt bort att ha barnbarn i Sundsvall...men det är som det är...

Vi åkte hem till dalom på lördagsem och sen har vi bara varit. Jag har varit trött, så det behövdes ju att bara vara....också. En sväng till svärmor som ramlat och brutit armen...blå överallt stackaren. Trist men tyvärr inget ovanligt.

Nu ska jag landa i Äntligen hemma en stund och bara vara...efter en till dag som blev lång...

Tjingeling

1 kommentar:

Anonym sa...

Kram ♥