"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 1 mars 2015

tänk att 7 år har gått sen jag skrev dessa ord just i februari


Det blåser

Det blåser ute...det stormar i våra liv...
det blåser....en kväll i vintertid...
det blåser en kväll..en storm i sorgetid...

Det blåser i kväll...det finns en tid
det blåser igen...en kväll i mörkrets frid
det stormar igen...en sen natt i avskedstid

Det blåser i våra liv...det stormar fram
en vind så bitter och så kall...
en vind i en svår tid.. en kväll i mitt liv...

Det blåser en storm ..en vind visslar vilt
det stormar där jag står...på trygg mark
obrutet fast ,står jag...en stormig kväll, i mångas liv

En stormig natt...i avskedstid..ger dig ett annat liv
..och oss som är kvar... ett nytt perspektiv...
en natt så svår, i sorgetid....

Di

Tur nog så minskar sorgen....år för år...blir den mindre påtaglig, men den försvinner inte...

1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

Vacker och kärleksfullt känslosam.
Kramar i massor