"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 23 juli 2014

Dödens påtaglighet

Tyvärr är det flera uppdateringar på Facebook som handlat om dödsfall i familjer senaste halvåret och den blir påtaglig när de äldre i vår omkrets försämras. Tur nog vet vi inget om när eller hur det ska ske så jag försöker se dagen för vad den är ytterligare en dag i livet! 

Våra dagar handlar om byggnation av förråd och toa på landet. Underbara dagar av sol och en fantastisk ledighet. Jag saknar jobb men inte livskvalitet,utan gör dagen till den bästa av dagar. Vi målar,snickrar, badar, pausar och ser på film på kvällarna. Dödströtta av dagens arbete. Själsligt och kroppsligt tömda på energi ligger vi vid sjön och tittar på stillheten. Tar med dagarna till höstmörkret för att minnas de finaste av dagar. 

Tyvärr sitter jag på hälsocentralen med en ond fot eftersom jag snubblade in i bygget häromdagen! Det gjorde inte ont direkt utan blev värre under gårdagen och natten var vidrig av värk. Så man får göra det bästa av det hela och hoppas på att det snabbt går över!

Det är lite fascinerat att lyssna på samtalen i väntrummet ;-)
Tjingeling

2 kommentarer:

NIna Warglycke sa...

Tur att vi inget vet om vad som komma skall.

Kram

Lena sa...

Häftig bild på Tornfalken!! owaw :)

Jag håller tummarna för att det onda flytt sin kos & ni kan fortsätta njuta <3

Kram i sommarvärmen <3