"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 27 maj 2014

Jag har inte lust

Med nått just nu...men gör ändå..för att jag måste. Vet att om jag ger efter faller jag djupt och handlöst. Men det märks säkert i vissa fall i ansökningarna och hoppar till var gång det plingar till och ett nytt mail med tack för visat intresset dyker upp..telefonen är död inga intervjuer...en evig väntan på ett nejtack.

Hopas att en dag ska glädjen överskugga sorgen jag känner över att inte ha en vardag att gå till. Att se i sociala medier hur bra folk har det med sina jobb. Nej jag missunnar dem inte och jag vet att inte alla har det bra på jobbet...men min önskan om att ha ett jobb är stor. Att ha en mening i ett sammanhang.

Jag är trött, har mer ont men pressar på iaf utifrån att jag inte vill sjunka. Jag kunde dra täcket över huvudet i bingen och vara kvar där hela dagen....men jag vill inte det. Det finns ett liv att levas och en framtid på ett annat sätt och jag får leva det så bra jag kan.

Just nu är jag på väg in i en förkylning och det gör mig mer orkeslös och efter en intersiv söndag och måndag tar jag det lugnt och laddar om. 

Så är livet idag...i morgon är det nog bättre....tjingeling

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kram <3

Lena sa...

Kramarom dej <3 /Lena