"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 19 oktober 2013

Hemma igen

har ju varit på resande fot under ett par dagar. Tripp till Hälsingland och mamma. Lite städning, trevliga besök, samtal och inköp av vävstol...nja, vävram heter det ju. Liten och nätt sak för 50 kr på min favoritaffär i Hudiksvall vid Möljen. Dock inte komplett så idag har jag inhandlat lite tillbehör för att få den i bra skick. Ska också tillverka en liten varpram senare så jag kan slänga lite väv själv hemma istället för att åka till vävkursen.

Mamma och jag var ner på linspinneriet i Forsa och inhandlade lite garn till vävning, sen gick vi igenom förrådet hemma hos henne och fick med mig ytterligare garner. Lite från stugan kom också med ner hit till hemmet. Det är lite stökigt hemma just nu :) ligger massor av vävböcker här också med alla andra saker som inte riktigt hittat sin plats ännu. Men det kommer.

Till veckan ska jag ha kurs från London i SQL, tis-fredag. Och på fredag öppnar IKEA!! Yippie! Var ju in i Gävle på nervägen och lyckades få badrumsmöbeln till ett förmånligt pris, så i morgon åker den upp! :) Skulle ju handla hyllor, dom glömde jag då....haha...sån är jag!

Garnet jag köpte är helt underbart i svart lin och knallgrönt. Köpte också ett illgrönt lovikagarn till vantar och halsduk till mig.

Ja egentligen vet jag inte vad jag gör om dagarna, men de går i rasande fart. Stickar dock en hel del och ser på tv samtidigt. Debatter osv. Man kan ju bli bildad på köpet :)

nå, vi var ju till Linköping också på diplomeringen av dottern, mycket fint och högtidligt. Så var det vävkurs på måndagen och sen så drog jag ju norrut. Jag saknar inte sysselsättning, men det börjar bli hög tid att lägga fokus på mej själv nu. Så kurs i veckan, motion, mat och lite nöje också då blir det nog bra. Städa i röran och börja slå in julklapparna dessutom. Är ovanligt tidig i mitt julklappsfixande i år.

Nu ska vi straxt på kalas hos M och har varit till svärmor idag också. Var en rätt ok dag där idag. Ser fram emot att träffa Lilleman och tjejerna :) mysigt ska det bli och får hoppas M blir glad över vår present.

Så tjingeling på er, vi hörs!

2 kommentarer:

Lena sa...

Jag älskar åxå grönt, dom där garnerna lät fina ;)

Tänk va IKEA!! oj oj oj så jag längtat, det blir ju riktigt lyxigt!! *skratt*

Kram i natten & fin söndag♥ /Lena

Vida sa...

Vad det händer mycket i ditt liv.. och vilka vackra saker du kommer skapa med de där garnerna.
Varmaste kramen från Liv