"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 20 januari 2010

lång dag

blev det idag, tidigt till jobbet, arbete och väntan på samtalskontakten...vilade och sen gick jag en sväng på stan köpte ett par svarta stövlar!! Jätte bra, billiga oxå...349 kr...helt ok...sen var det hem och äta, bort på homeparty med inredningrejor :0) nu blev jag fattig igen...haha...det är svårt att inte handla på sig...och ja där var det..mitt smycketräd jag önskat mig ett tag...fint så det får komma hem till mitt nya hem sen....en uggla att hänga på kaklet i köket åkte också med...är trött på disktrasan som ligger jämt...så den ska bli vår nya disktrasehängare ;0) ....fantastiska ljus i vackra lackade färger fanns också. 120 timmars brinntid på de stora..mmm vill ha... och så fanns en dalahäst i silver...ville jag också ha..men besinnade mig...köpte underlägg till glasen, koppar eller vad det nu blir som ska stå på dem...det var coola...så de fick det bli...

kändes lite inspirerande nu till vårt nya hem...jo just det...plåtburkar med en skrivplatta på fick jag också med mig hemåt...2 st som jag ska ha mina favorit teer i framme på vår bänk i köket och skriva fint på...det fiffiga är att det går att sudda och skriva nya sorter ;0) mee like!...

fylld av nya tankar och funderingar gick jag hemåt och tittade på Johnnie och Mattias...Roomservice...ideer har de iaf inredarna...inget för mig, men för andra kanske....

nå...nu känner jag att jag är rejält trött och tänker faktiskt gå och lägga mej och läsa min Må Bra tidning...i morgon ska vi till banken för att ordna lånen på lägenheten, packa och göra klart för fredagen då vi åker norrut.... ev ska jag OM jag orkar på månadsmöte på fotoklubben....

på fredag ska vi vi titta på kakel :0) och matta. i Falun innan vi åker..jag gillar att vi får ett nytt badrum dit vi flyttar...och det lutar åt stora plattor ändå...då kan man ha en sak där...det blir en hemlis :0) och återkommer med bilder om det blir som jag tänkt mig...

har ett arbete framför mig med tankar styrning och arbete framåt, ska gå upp på 75% i arbetstid från 1 februari har jag bestämt...om doktorn håller med mig vet jag inte vi ska ses på måndag.....men jag tror det är bra att börja med och går det inte ja, då får vi hitta på annat... Rehabmöte med FK, arbetsgivare och företagshälsovården ska ordnas snart....

Men jag vet vad jag ska arbeta vidare på just nu, och det är ett led i arbetet att jag går och lägger mig i tid, äter i rätt tid, osv....rutiner så att jag kommer ikapp mej själv igen...

och idag fick jag beskriva det liv jag vill ha i framtiden...det var nytt...och fantastiskt att få möjligheten att arbeta med mig själv och att jag faktiskt kliver uppåt hela tiden, sakta men säkert...och att jag känner mej trygg i de händer jag "vilar" i emellanåt...

Ordet fördömmande kom upp idag...jag är orealistiskt fördömmande mot mig själv...ja det var en jobbig sanning....

Sov gott alla...

3 kommentarer:

Lena sa...

Den där Ugglan var säkert söt! jag älskar Ugglor! ;-) & tur jag inte var på det "partyt" fniss, mycket man vill ha...
Kollade åxå på Room Servise och jag tycker det mesta bara blev rörigt! killens rum hade jag gjort mycket bättre själv! ;-)
Blir nog inget "möte" för mej heller i morrn, gubben jobbar & Märta löper, så jag är hemma och håller koll *skratt* myser & ser på Halv åtta hos mej!...;-)
Nattkramen! /Lena

Lena sa...

Oj, det var en intensiv dag! Glöm inte andas mellan varven ;-)
Men det verkar vara roliga grejor du har på gång. Kände riktigt hur glädjen smittade av sig från dina ord när jag läste!

Maria sa...

Många järn i elden och många tankar. Liver är härligt snurrigt ibland.