"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 3 januari 2019

2018 revy

Ja nu är det åter igen dags att göra en årssammanställning av ett år som gått.


Det har hänt en hel del även detta år. Tänker tillbaks på året med både glädje och en del sorg. Mest glädje faktiskt ändå. Har varit så många fina saker som hänt, sånt som kan sammanfattas i en lättnad över att det är gjort, som stugans nya fönster. Panelen som är avriven och arbetet med att måla på de fina stockar jag hittat under den. Timmer som är hundra år och som funnits där länge...och förhoppningsvis får lite mer kärlek i sommar så de håller länge än.


Auktionen som var i sommar var både och. Saker efter mamma som jag släppt taget om, som hittat nya hem och som bidrog ekonomiskt till att få stugan i bättre form. Har ju lite svårt att släppa taget om det som finns med värde av nostalgi.... är något jag jobbar på för att frigöra mer utrymme både platsmässigt och känslomässigt. Det är tufft att rensa ut....känner det i kropp och själ då jag försöker ta beslut om saker som ska kastas, säljas, rensas och sparas eventuellt. Men det är något jag fortsätter att jobba på.


På familjesidan har det ju hänt saker under året. Lillsmulan A kom till oss i dec, så fin, så efterlängtad och så älskad. Allt gick bra, tack och lov till slut. Lilltroll har varit lite krasslig, men förhoppningen är att hon blir friskare under året som kommer då hon fått rör i öronen. Lillskrutt har varit förkyld en hel del hon med, men verkar rätt pigg ändå. Nu fick hon pass häromdagen...stort att åka bort till varmare breddgrader snart. Lillmyran har börjat på dagis, Lilltroll med.. Ja tiden går fort och jag saknar dem ofta. Bonusarna finns med, en har fyllt 40...ops hur gick det till...ett bonusbarnbarn 15!

Jag själv har fått kliva av karusellen heltid efter en turbulent vår. Är sjukskriven igen, men tänkte börja 100% i feb igen. Måste prova om det går. Annars vet jag inte.


Ja sen var det de tråkiga sakerna...pappa, kusinen, E som somnat in i feb,och tant E som vandrat till änglarnas äng i år. Ja  det finns mer som inte går att beskriva just nu. Men som finns med i året som gått.


Det har varit resor till Linkan, Västkusten och till landet, konserter och fina kvällar i ljum sommarvärme, bränder och snökaos...ett år av mycket...men nu blickar jag framåt mot 2019...
Tack för i år...2018...vi ses inte igen...Tjingeling

Inga kommentarer: