"Mihmet Credo -"Jag tror pÄ mig sjÀlv"

söndag 23 december 2018

Nu blev det tungt😔

Idag skickade jag sms till mammas kusin, ja det Ă€r hennes biologiska men jag har haft dem som mina. D som bara var liten nĂ€r vi sĂ„gs men som kontaktat mej efter mammas systers död. Hans syster J var ju som min syster dĂ„ hon bara var ett Ă„r yngre Ă€n mig. Vi lekte mycket nĂ€r vi var smĂ„, tvĂ€rt tappade vi kontakten men har tĂ€nkt mycket pĂ„ henne sen jag flyttade till Dalarna. Hon tog heller aldrig kontakt tyvĂ€rr. Bara D kontaktade mig dĂ„ ”moster” dog.. J ville inte ha kontakt varesig med mig eller honom. Han var ledsen över det. 

D’s fru ringer mig bara en stund efter jag skickat smset. Hon önskar mig en god Jul & Ett Gott Nytt År och undrar hur jag har det. SĂ„ berĂ€ttar hon det hemska😔 J Ă€r borta. De har inte meddelat D dĂ„ det hĂ€nde, ingen annons finns, hon Ă€r bara borta. J’s dotter ringer D i höst för att berĂ€tta för honom att hans syster dog plötsligt i Maj i Ă„r. En oerhört tragisk hĂ€ndelse dĂ„ hjĂ€rtat gav upp. Hon var inte speciellt snĂ€ll mot omvĂ€rlden,men inte vĂ€rd att fĂ„ sluta livet sĂ„ tidigt som nu....det gör mig ont om D och ledsen för J. Jag hoppas hon fann friden och kan Ă„terförenas med de som gĂ„tt före henne.

Allt det som hÀnder fÄr mig att reflektera över mitt liv, vad Àr vÀrt vad, hur lÀnge har jag kvar? Hur kan jag leva mitt liv sÄ bra jag kan under den tiden...jag ska vÀrdesÀtta min dag, precis som den Àr pÄ bÀsta sÀtt...

Vila i frid du Ă€lskade J vi ses en annan dag....jag har saknat dig❤️


”Du och jag pĂ„ Mommoms begravning 1965 i Falun”

Inga kommentarer: