"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 16 december 2018

Sorgen och Glädjen

Just nu är det de orden och palmen som kommer i mitt huvvud.

Sorgen och glädjen, de vandrar tillsamman,
medgång och motgång här ständigt följs åt.
Skyar med solsken, och suckar med gamman
skiftar alltjämt på vår jordiska stråt.
Silver och gull
stoft är och mull,
himmelen blott är av salighet full.


Glädje över att jag blivit mormor igen! Ja den 14 december kom Lillsmulan till världen. Efterlängtad av så många. Älskad redan från första stund. Är så glad över att det gått bra.

Sorgen som oväntat dykt upp och gör mig sårbar då min pappa blivit sämre och utgången inte ser ljus ut. Det väcker så många tankar och funderingar eftersom vår kontakt har varit rätt ensidig. Vet egentligen inte vad jag känner mer än sorg över det som aldrig blev kanske.Men alla har ett val att göra, fast jag har svårt att välja för mig.Min kloka chef sa häromdagen att jag verkade vara styrd av andras behov och önskemål. Jag väljer att bli behövd också tror jag för att jag vill vara behövd. Bekräftad och betydelsefull. Inlärt anpassningsbeteende...

Ja känslorna styr också fast förnuftet är rationellt. Just nu får jag försöka vila i att jag gjort så gott jag kunnat mer än det kan jag inte.... men sorgen och glädjen går hand i hand...just nu...tjingeling

Inga kommentarer: