"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 12 september 2017

Blefarit

Trist att lära sig nya ord pga att man själv fått det. Våra patienter har haft det har jag sett men att jag skulle ha det slog mig inte... annars finns det en hel fel man kan ha när man jobbar på en ögonmottagning... blefarit är en ögonlocksinfektion. Ja precis så trist som det låter.. kräver tvätt och massage 4 ggr om dagen vilket jag inte orkar.Två ggr får räcka... Sen ska man smörja och smörja med ögondroppar.. vilket jag gör så ofta jag kan. Nå det kan vara kroniskt men gå i skov har jag försökt läsa mej till ...men jag får låta bli att sminka mig..vilket jag gör ovanligt lite normalt iaf. Dock är det ju kul när man ska på festligheter tex.  Nå är ju som jag är, vacker ändå 😉.

I övrigt är jag rätt slut i kropp och själ efter jobb och minimerar all annan aktivitet pga det. Blir jäkla tråkig person pga tröttheten...Psykolog samtalet idag fick mig att fundera på hur jag ska hantera det.. samt allt runt mig som påverkar mitt mående och mina val. Hjärtklappningen som förmodligen är stressrelaterad fast min puls håller sig på 53...trodde han iaf...nå antar att man inte hittar ngt fel om jag skulle åka in till läkaren iaf... har ju varit inlagd på hjärtmottagningen och gjort en koll förr. Inget problem än stress redan då... ja det är som det är...just nu iaf... lite uppgivet  Tjingeling 

Inga kommentarer: