"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 15 augusti 2017

Sms

Idag från x maken om att nu minsann skulle hans nya fru ha mitt flickefternamn som sitt efternamn vilket blev möjligt 1/7 i år eftersom namnlagen ändrats... förr var det inte ens lagmöjligt att gifta sig till ett taget namn en x partner behållt efter skilsmässan...min historia med namnet jag fått efter min fostermorfar och det har alltid varit ett speciellt band till honom, ett arv av samhörighet då blodsbandet fattades. Min kärlek mitt arv...

Jag förstår inte hur man är funtad om man vill heta x fruns efternamn som ogift... men känner så här... lev ditt egna liv och släpp mitt...även om mina barns far vägrar släppa mitt efternamn efter alla år... jag skulle bli oerhört förnedrad om min make skulle förslå att jag skulle ta hans x frus flicknamn... jag är allt för stolt för att leva någon annans liv, jag förtjänar mitt eget. Välkomnar dem som vill vara en del i det och som visar mig kärlek och respekt... de andra åker ut... så det så..

Det innebar att jag rensade i mitt sociala nätverk idag...vissa har inte gjort sig förtjänta av att vara där..." I'm still standing and I'm strong in My own life" 🙏🏻 Tjingeling  

Inga kommentarer: