"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 28 augusti 2017

100

Ja har jobbat 100% en vecka...har gått okej iaf. Ja träffade dr i veckan så fick jag intyg för rehabansökan...måste fortsätta med samtalen i höst och då behöver jag de ev pengar jag kan få för att åka på dem... arbetsgivaren drar lön annars så allt är välkommet..

Är glad att kollegan är tillbaka så allt är fridfullt igen...bättre stämning trots fredagens stora avsked där 4 personer slutade... i sept slutar fler... förstår varför... och inga sökandes till jobben som är ute. Kollegorna är ju ens arbetsmiljö vilket blir ett stort problem då många är sjuka och slutar... man vet om problemet men inget görs... då väljer människor att gå vidare i yrkeslivet på annat ställe tyvärr.

Jag själv har bråkat med Af som skrivit ut mig också😠pga någon som var för stressad att lyssna på vad jag sa, och samtidigt har jag inte fått ngt anställningsbevis på mina 100% än... jag hoppas jag får det snart men ja det återstår att se. Det skapar bekymmer hos mig iaf.

Helgen gick snabbt, kräftskiva på fredag, 140 årsfest på lördag, tvätt och firande av maken och mig i går...fika med bonusarna vilket var trevligt. Vi fick åror till båten!! Jippi så bra present! Vi firade min födelsedag förra helgen i norr...fick en massa härliga lokala ölsorter och ett bra vin av min familj maken och jag.. och så en fin lykta Lillmyran gjort.😍mysigt...

Hösten är på intåg och idag flyttar sonen med flickvännen in i sitt nya gemensamma bo. Hoppas de får ihop logistiken idag när hennes föräldrar hjälper dem med transport tur nog.

Snickarn börjar kanske i stugan idag, blir spännande att se vad som hänt till helgen då vi återvänder dit. Det är mkt nu i sept som händer... och känner att jag måste tassa på lite försiktigt i livet...orken är inte riktigt där med allt jobb och vardagsplanering med städ och mat och div...nå måndag idag nu kör jag! Tjingeling 


Inga kommentarer: