"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 21 juni 2017

Besök

Hos PS idag...var ett tag sen nu och vi pratade mkt om hur jobbsituationen är och har varit. "Hold your horses"... något jag tar med mig från dagens samtal. Viljan finns men kraften tryter och jag hittar strategier att hantera jobbsituationen på som inte är till fördel för mej egentligen... inser fakta men kämpar ändå att vara kvar i mina 75% tills i höst. Då kan det bli en ny situation..som jag får ta då.

Så drog jag vidare mot jobbet, vi har fått en sommarvikarie som är trevlig men som också behöver hjälp och viss energi går till det om dagarna nu. Visserligen har det inte varit lika tufft med patienter men är ändå trött i slutet av dagen... sen blev jag stressad utifrån att jag inte kom iväg i tid och visste att jag skulle till dr på en tid. 

Hann iaf tur nog. Och samtalet var likartat som tidigare under morgonen... 50% borde vara en rimlig nivå istället för mina 75%. Ett jobb med mindre patienter och en lugnare miljö allmänt vore så bra för mej,tyvärr finns inte möjligheten där jag är idag...så vi får se hur det kan bli i höst. Det är tufft mentalt att inte kunna fast man vill. Men accepterar mina begränsningar och tar en dag i taget nu då...och insikten om att jag inte kommer upp i 100% börjar sakta glida in😔....efter alla år...

Önskar er alla en fin midsommar och var rädda om er❤️Tjingeling 

Inga kommentarer: