"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 23 november 2016

Märkligheter

Kl 02.30 vaknade jag av att någon knackade på ytterdörren. Flög ur sängen och kilade i hålet ut mot trappen men ja självklart var det ingen där. Nå egentligen är det nog bara någon som vill ha uppmärksamhet och vem det är får jag nog svar på snart☺️

I morse hade jag ont i halsen, natten var orolig och har nog grävt lite i mitt djup efter samtalet igår. Började att träffa min terapeut och kändes bra och lite tufft att ta i gamla saker, men vet att de ska ut för att ge plats till mig och mitt liv som jag vill ha. Började samtalet om sorgen som lagt sordi på mitt liv... ja det var precis så det kändes helt plötsligt...grått och blött som gårdagens väder. Terapi personen kändes bra, bekräftade att han förstod det vi pratade om och min utmattning. Att jag aldrig blir den jag var eller ska göra det jag gjort förr igen...det är inte mitt mål alls...Han spann igång saker som jag faktiskt inte fattat innan igår, saker som jag kopplar ihop helt plötsligt.Bra för mig att förstå och se. 

Förstod också att mitt "halsonda" hör ihop med gårdagen och tar det easy idag med mig och avvaktar morgondagen med träning. Har funderat en del på mina symptom som liknat en influensastart men som går över när jag vilar. 

Kanske det kommer ett mönster där också så börjar skriva ner när det dyker upp nu. 

Idag kikar solen fram igen lite försiktigt och ska skjutsa Mojen på koll på vc idag. Sen ska vi åka till gravarna, är 6 mån sen lilla svärmor somnade idag...gårdagen blev lite konstig då jag satte upp hennes jul gardiner i köket... plockade upp mammas målade Tomtebonad och lite annat som jag tagit reda på hos henne. Märkligt att inte åka och städa advent eller plocka upp hennes julgran i år...det är sorgligt att de är borta.

Men livet går vidare i nya banor och det finns så många saker att glädjas åt nu.. så glädjen får vara större än sorgen just idag för jag har haft glädjen av att ha min mamma i mitt liv länge❤️

Inga kommentarer: