"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 22 november 2016

Årets julklapp

Ja nu ska vi leva i virtuella världar med våra mobiler eller spel. Jo jag vet, spel har vi ju hållt på med länge så inget nytt där. Men jag tänker på hur våra utmattande hjärnor (min bl.a. ) fungerar i dessa sammanhang då vi behöver vila hjärnan från intryck och varva ner dem. 

Tänker på hur utmattning har ökat med åren och funderar på sammanhängande orsaker att alltid vara uppkopplade, ickenärvarande i nuet. Vi är ofta på väg någon annanstans än här och nu. Nu ska vi leva i en VR värld också... ja det ska bli intressant att se hur det blir med årets julklapp. Jag vet att min julklapp inte blir det...hade jag fått bestämma vad årets julklapp skulle bli är det en långfärdsskridskotur en kall, vit, solig morgon där tystnaden bryts av skridskons schwoss, schhwoss, knaster och en total känsla av medveten närvaro. Dessutom är den gratis ❤️

Inga kommentarer: