"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 11 januari 2016

Idag är inte som igår och inte som i morgon

Det var så jag tänkte i morse. Kändes märkligt att inte ha ett jobb längre och en kropp som inte vill som jag. Vi var på fest i lördags trots att jag mådde illa fortfarande efter en total kollaps i fredags så blev det en trevlig kväll. Blev enormt trött ett tag men tog till stickningen för att få lite lugn och ro i situationen. Märker att det hjälper mig att ta bort sorlet och ge mig lite ro när det är mycket ljud runt omkring.Hjärnan stog dock still när vi skulle tävla med barnen i Buzz....då märkte jag att min snabbhet är borta och koncentrationsförmågan försvann i sorlet och bruset. Stressfaktorn av surr och snabbhet som inte alls gick ihop med mig längre. Så kände att det fick vara och gick undan en stund i köket där jag kunde pausa en stund. 

Idag gör jag inget fast huvudet säger att jag borde göra det och det och det eftersom jag nu är hemma...ja och lite vardag är nog bra för mig men i lagom dos. Tystnad är bra idag utifrån att det varit många tv timmar i helgen. Men så vill jag lyssna på bok...och ta rätt på julen osv... Nå får ta en timme till nått idag och resten i morgon. Håller på att trappa av min medicin nu eftersom biverkningarna blir för svåra och då försöker jag att respektera min kropp som säger nej tack till den. Sen har jag kommit på att det har nog hänt väldigt mkt tråkigt genom åren just sept-dec vilket säkert påverkar mig psykiskt så kan vara att det blir bättre dagar framöver...men att jag ska lära mig att resursa med mig själv och inte bara köra på när jag tror och känner att kraften finns. Svår balans men något att lära mig...

Tack och lov så fick jag besked från FK att beslut och pengar kommer...en sten lättade där. Min fd arbetsgivare som lovade betala ut felaktighet i början av jan har inte betalt ngt...surt nog...men vet att fler har haft samma krångel...

Så idag är idag, i morgon i morgon, då var då...en dag i taget...med små steg...framåt...tjingeling 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du kom iväg på festen, stort!

Trist med din förra arbetsgivare, men skönt att FK nu är på banan.

Önskar dig finaste helgen med familjen❤️

Lena sa...

Skickar en värmande fredagskram i denna bistra kyla! skönt att det ordnade sej med pengarna <3

Handarbete är verkligen *lekamen* för själen, så tycker jag åxå <3

Kram kram <3

Helena sa...

Handarbete är väldigt rogivande :) jag tar själv till stickningen när min hjärna o kropp inte orkar, brukar hjälpa riktigt bra. :) Det där med frågesport känner jag igen :), det går en stund sen är man alldeles lullig i huvudet. :) Skönt med besked från FK. Kram