"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 22 januari 2016

Förkylning

Vi åkte norrut för att få fira oss själva med en sen födelsedagsmiddag som barnen och respektive bjöd på. Mycket god och trevlig kväll. LillMyran mumsade på sin första restaurang middag som var sååå god. Hon lyte i hela ansiktet när hon åt! Mums...middagen var superbra för oss andra och jag njöt att ha hela familjen hos mig. Vi firade också dotter 1 och mågen på deras kommande födelsedagar, och tror de blev nöjda över presenten. Sonen fyller nästa v så han ska jag fira sen....

Innan hade jag och döttrarna tillsammans varit och kollat brudklänning igen och ja, kan bara säga att oavsett så passar dottern i allt och även om det inte var ngt som var perfekt denna gång så landar det så småningom. Det är bra att att ta kort för då ser man efteråt vad som blir bra och då kan man prova igen. Spännande iaf.

Sen sov vi för första och kanske sista gången hos dotter 2. Nästa gång kanske det blir i nya huset om vi har tur. Försäljningen av lägenheten har förhoppningsvis gått igenom idag och får se när flytten blir klar. Sessa 1 letar också hus och kan hoppas de kommer att hitta sitt drömhus där de bor nu för den som får deras lägenhet får njuta av höga fönster i ett underbart ljus i gammal stil. Älskar deras boende och hade jag kunnat hade jag gärna bott där....ja...hur det går får vi se.

Landade på söndagen hos mamma och städade undan julen och handlade lite. Var hemma i god tid ändå och måndagen ägnade jag åt att påbörja min nya väv....och få ont i halsen nå så vansinnigt. 
Tisdag, onsdag, torsdag har tillbringats inomhus i soffan med vila och lite nedmontering av julsaker...så numera är julen borta....

Idag är det väldigt kallt igen men soligt -20 C visar det nu, men kl 12-13 blir det lite bättre och tänkte mig ut faktiskt...till garnaffären som ska stänga snart...buuu...mitt vattenhål...inspiration och penninghål...haha. Har fått en vän där iaf och vi ska fortsätta ses efter stängningen. Det har vi bestämt.

I morgon ska jag ner och titta på brudklänningar här...sen om jag orkar ska jag åka till vävningen och glra klart inför måndagen...Mojen ska ha fotbolls besök här så...rymmer nog.

I övrigt...ja ett par saker har jag pysslat med, medicinen är borta och jag mår bättre ändå,är glad över att jag kan ligga i soffan nu för tiden och kan vila där utan att må dåligt över det. Vaknar inte av bilarna på nätterna längre.Har blivit bättre på att ta saker lugnare och sömnen? Njae den är bättre med masken än utan iaf men inte riktigt bra än. Har öronproppar i och tycker att det är en konstig känsla när jag tar ut dem då jag känner en tystnad och tomhet i knoppen efter dem...liksom en bubbla är huvudet...har inte upplevt det så förr...nå...en dag i taget...och sonen meddelade att han fixat sin senaste mardröms tenta och blir så glad för hans skull!! Mojen var också på läkarkoll i går och det ser okey ut, vilket gör mig lycklig...så igår var en bra dag...idag är en ny dag och jag är fri från tidigare jobbet....bara det är en lättnad att avsluta ngt som var mindre bra för mig. Vad framtiden har att erbjuda? Ja det får vi se...idag är idag, i morgon i morgon...tjingeling

Inga kommentarer: