"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 23 mars 2015

Om värde

ibland ser jag inte mitt värde i sammanhang där gamla spöken ploppar upp, i situationer där jag blir liten och rädd igen. Mitt egenvärde försvinner i känslostormar och det är svårt
 att få upp det igen. Skuldkänslor blandas av egenhat över att jag inte kan styra mina tankar och känslor utan låter allt fallera i barnslig rädsla över att inte längre vara önskvärd eller i att bli övergiven igen. Eller att mitt beteende gör så att jag blir övergiven, eller att jag tvingar mig att överge för att jag inte kan spelreglerna i situationen. Att vara fel jag helt enkelt. Att säga fel saker, att göra fel enligt andra.En hård kamp inombords som måste vändas. Fick ett mail i morse som hjälpte mig att kliva upp igen och fortsätta uppåt istället för ett följa en nedåtgående spiral igen. Tack Olof Röhlander för att just du skickade vad jag behövde i dag. Vill ni läsa det så finns det Här.
Tjingeling

1 kommentar:

Nina Warglycke sa...

Förstår dig precis. Hamnar själv där emellanåt.

Kram!