"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 16 mars 2015

Besök på Lasarett

För att kolla min lilla knöl, som försvunnit tack och lov. Däremot hade stämbanden en inflammation, vilket ledde till sjukskrivning och order om tystnad...ja inte prata 8 timmar om dagen som jobbet krävde...inte en hel lön denna månad heller...surt sa räven...skulle dessutom förflyttas till just det lasarett jag besökte. För där skulle jag skolas in..eftersom ingen plats fanns där jag trivdes i Borlänge. Inte visste man vart jag skulle vara sen heller...hm..ja då passade det väl att vila stämbanden ett par v då...vad som händer sen ja, det får vi se. 

Min knasiga snälla dr ringde också i kväll...typiskt honom och ja nu ska vi ta nya prover så alla de som inte varit ok kollas igen.Så måste jag boka tid för telefon efter svar...och så tid för försäkringsbolagets intyg efter krocken för ett år sen...och uppföljning av röntgen på lungorna...mycket bokande..av läkare, koller och tur nog, tandläkaren är klar iaf...känns märkligt att kunna tugga på båda sidor efter ett år... Vanans makt är stor...väntar fortfarande på fakturan...men försäkringsbolaget ska betala det mesta...men lite ska jag betala å...

Mojen är hemma igen, har haft fantastiskt fint i fjällen med de sina. Synd att jag inte kunde åka, är ledsam över det men...gråta över spilld mjölk är ingen idé..men den veckan var tuff på många sätt än ett.Jag får hoppas på att få följa en annan gång. 

Har fått rycka upp mej idag och gått till vävningen för lite samvaro, inte mkt prat men ändå sällskap och nya idéer kring vävningen och det försvann många timmar i inspiration då det helt plötsligt blev kul...

Nu väntar sängen och nya täcket som är underbart skönt!! 
Tjingeling

Inga kommentarer: