"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 12 april 2014

För 6 år sen



Så blev vi ett par just idag i en stad vi ofta passerar. Staden kommer alltid att påminna mig om den dagen och dikten kom till på vägen hem mot staden jag bodde i då. Jag är oändligt glad över tiden som vi haft sen den dagen vi möttes och allt som skett. Vilken tur att jag vågade 

image303
Foto:Diqueen


Resan


Med spänd förväntan
klev jag på tåget 
en fredagkväll
visste inget om det 
som väntade mig

På perrongen 
såg jag dig
 precis just då
fanns bara du
 där för mig

Vi reste flera mil
 för just då 
fanns bara vi

Tillsammans i
resten av vårt nya liv

Fylld av insikter 
reste jag igen 
bara för en kort stund 
ska jag återvända hem

För att åter få resa 
mot nya mål igen

Jag reser
mot något nytt
jag byter spår igen

Jag tänker nytt
jag tänker vi
för äntligen 
är all min kärlek 
så fantastiskt  fri

Di

2 kommentarer:

Lena sa...

Grattis till kärleken <3

Vida sa...

Så himla vackert skrivet Di <3 Är så glada för er skull, att ni fann varandra och att ni vågade.
Varmaste kramen från Liv