"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 24 oktober 2013

Studier

håller på att försöka förstå hur en SQL server fungerar och hur man får ut data och kopplingar osv. Man kan jämföra det hela med en byrå av gigantiska mått, där man lägger saker i lådor och för att få en överblick av allt lägger man in det i ett program som talar om vart grejorna ligger...eller ja det är hur jag tolkar det iaf. En lärare i London från Toronto gör saken inte lättare. Men men..övningarna misslyckas och jag lär mej nått av det också.

Iaf är det tuffa dagar att sitta här på distans och försöka fatta alla termer hit och dit. Nästa gång hoppas jag att det blir i Stockholm, det är iaf lättare att vara på plats om man vill fråga nått. Även om det är på engelska och jag ska kunna lära mej SharePoint mer.

I övrigt flyger tiden iväg, bara sådär...åter till övningar...Tjingeling

2 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Så roligt att få ett livsens tecken från dig! Tack och lov behöver inte jag lära mig allt om servrar och sådan "krafts" ;-) det gör vårt infrastrukturgäng. Nu är det stora planer på jobbet med SharePoint - först och främst så anordnar jag ett halleluja-möte som jag kallar det med "rätt personer" och pengar i budgeten finns för nästa år. Verkar som jag ska lyckas införa detta innan jag tackar för mig om tre år :-))
Klarade du certet? För visst gjorde du det?
Det verkar sådan "tåga i dig" så jag tror det kommer att gå bra för dig det där.
Ha det väldans gott!
Kram
Gun

Pysselfarmor sa...

Grattis. Jag fixade det också.
Hoppas det går bra vid nästa test.