"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 9 oktober 2013

sitter och njuter av höstens alla färger

i horisonten ser jag böljande berg med orangegula fält som tecknar landskapet en höstdag som denna. Ska straxt tvätta lite av allt som finns i tvättkorgen och utanför tvättkorgen ;0) men har under morgonen sytt 2 mössor som väntar på sin ägare, 2 till ligger klara förklippta och klara. Så det är kul när beställningarna ramlar in :0) och jag har också gjort 4 änglar som ska åka till sin ägare snart.

Jag har ju ett projekt, och det är att sälja änglar och sätta in pengarna som är över för dom till projektet Sticka till små. Länken hittar ni i min blogglista. Att sticka till små går också bra, men pengar till porto är ett måste, därav mitt änglaprojekt. Sätter in överskottet till det :) rätt kul att kunna bidra med något på ett annat sätt. Jag vet ju att det går till något bra direkt. Utan mellanhänder och min tanke om att glädja en mamma som fått en bebis gör mig jättenöjd :). Det känns som att göra skillnad.

Veckan i Stockholm var helt galen. Dagarna bara flöt ihop, skulle ha läst på kvällen insåg jag när jag fick provet :( .Två veckor i ovisshet följer nu och sen får jag ta nästa vecka till att hämta servern och pilla lite kanske :), eller just ja, skulle ju till mamma också...hm...svårt att vara hemma och sysslolös?? nä, inte direkt. Dagarna hemma går också i rasande takt.

Fredagens resa till Ullared slutade en timme väntandes på tåg till Varberg...försenade förståss, jäkla sj...och sen hade tjejerna kört vilse...hahaha...men glada och full i skratt kom de till sist och hämtade mig i regnet. Kvällen och natten gick snabbt och kl 7 var vi i kön in till varuhuset. Bilen var rätt full innan och när vi till slut tog oss ut hade vi packat in L i bilen gömd av allt vi handlat. M och jag hade fri sikt, vilket inte alltid uppskattades av L då vi pekade på nått hon inte kunde se.

Shoppade födelsedagspresenter,julklappar och en del mataktigt som nötter osv...till mig själv blev det toppar, och träningskläder :) så nu måste jag ju använda dom...haha...för det är vad jag ska göra nu, ta hand om mig själv och plugga SharePoint och njuta samtidigt måste jag nu också söka jobb förstås...det är ju syftet med livet just nu också.

Middag och prat med E var som vanligt jättemysigt, tiden gick oerhört fort märkligt nog, vi har mkt att prata om alltid :). Så ja mer än så har ju inte hänt då...rätt mkt måste jag säga ändå...nu är det dags för tvätt...

Tjingeling

Inga kommentarer: