"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 22 maj 2013

Dags att summera

Målet när jag kom hit var att må bättre för att leva längre. Att leva livet så som jag vill leva det. Att hitta tillbaka till mina grundvärderingar och känna att jag levde i enlighet med dem. Att vara den kvinna, mamma, maka, kollega och person som jag på vägen tappat bort. Jag har under den här veckan fått utvecklas och växa till mig själv. Landat i det som är jag. Väldigt skön känsla jag bär på idag. Jag vet att det som varit har farit, och att det också skapat mig till den jag är idag. Livet är som en vän, ibland drar vännen och du åt olika håll, vandrar en stund i olika spår, men hittar tillbaks till varandra igen. Rika på nya upplevelser och erfarenhet. Eller så hittar man en ny vän, som gör en sällskap på vägen. 

Oavsett så har alla vi möter i våra liv en mening med oss. Kanske kan jag lära mej något om jag vågar möta den personen jag möter. Kanske stannade det i en insikt, jaha, kan man tänka så??

Att jag fått lära mig att möta andra den här veckan har gjort mig glad. Jag har sett mig själv ur nya perspektiv och tagit lärdom av att vi är så olika som människor.

Detta har jag lärt mig i veckan 
1. All rörelse är motion
2. Jag har börjat äta och slutat att banta
3. Återhämtning är viktigt
4. Man går ner i vikt utan motion
5. Det är inte hur man har det, utan hur man tar det
6. En sak i taget
7.Orden lyckad eller misslyckad finns inte, det är bara en korrigering av min förväntan och utfallet som gör en skillnad.
8. Leva livet som jag önskar med mina värderingar 
9. Det viktigaste först, JAG
10. Att jag älskar mig precis så fantastisk som jag är
11. Att leva i nuet ger så mycket mer, än att fastna i det som kommer eller det som varit
12. Att plocka med mig det som är värdefullt för mig idag och lämna resten bredvid mig
13. Planering är inget tvång, det är en kärleksfull handling till mig själv
14. Att dagen idag är inte gårdagen och inte morgondagen utan det är idag. Du har alltid en ny dag i morgon.
15. Livet är enkelt, när jag låter det vara enkelt.

Nu ska jag åter igen njuta av en underbar måltid i välbehag över att jag får äta mig mätt även idag och vara oändligt tacksam för att jag fått vara här.

Tjingeling

Inga kommentarer: