"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 29 april 2011

vilket tok

på fikat ringde grannen på landet och undrade hur jag kunde ge bort hans ved...ja ni minns kanske plockepinnet häromdagen? NÅ...jag har ett nyttjande avtal och trodde nog att jag hade tillgång till marken där...men icke sa nicke, det hade jag inte alls sa han...och utifrån att jag inte hittat igen pappret som handlar om det så sa jag att han fick ta veden...men så ringde jag min mamma och sen han som skrivit pappret åt oss då han ägde biten jag har avtal för, och han skulle skicka en kopia för visst har vi skrivit ett...jag har skrivit under likaså han och jag har betalat....så det så...

nu ska pappret in och registreras på min stuga, vilket skulle varit gjort för längesen....så ringde jag grannen och berättade att jag hade ett nyttjandeavtal från 1995 i 50 år....och sa att han fick ta veden...ja det var ju snällt tyckte han då...så då ger jag mig igen...men jag tycker det är småaktigt att han som har så mycket skog ska behöva tjafsa om det också...vi tjafsar nog om vägen tycker jag och tyckte nog att vi börjat få en bättre relation nu sen jag fyllde år och bjöd ner dem...nu vet jag inte var vi har varandra, men måste försöka få någon reda på om man inte kan skriva nått vettigt om hur det ska vara möjligen....får väl höra med dottern...hon kanske kan luska lite åt mamilon....

för övrig var jag till friskgymnasten idag och tryckte på några mentala ömheter...jadå han hittar fler saker att jobba med han....och jag hade ont i halsen i morse, har försökt döva det med lite öl, en virre i badet som var kokande hett och nu ska vi äta upp den goda oxfilén......och sen ta det lugnt i kväll....så kanske jag är bra i morgon :0)

ta hand om er, gör det ni tänker nu...inte när ni blir pensionärer...tjingeling

Inga kommentarer: