"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 11 april 2011

tufft

att vara tillbaks på jobbet idag och få höra att vi ska dra ner på området jag jobbar inom....vi blir inte utan jobb, men det innebär att några av oss kommer att få arbeta med nya uppgifter inom verksamheten....så funderar på var jag hamnar....fick det här brevet från Olof Röhlander i morse...
"Gör motgång till bränsle!
-Du får sparken!
Orden var ämnade för César Ritz. Den unge mannen hade just fått veta att han inte längre var välkommen tillbaka till Hotel Savoy i London, där han jobbat i åtta år.
Inte visste väl hotelldirektören att han skulle skapa den drivkraft som Ritz behövde och en konkurrent utöver det vanliga.
Det här är storyn om César Ritz, som fick sparken från kända Hotel Savoy och som revansch bestämde sig för att öppna ett eget hotell. År 1897 får han sparken från Savoy och år 1898 öppnar han det nu världsberömda Hotel Ritz i Paris och sedermera även Hotel Ritz i London.
Har du/ni haft en motgång nyligen?
Det kan vara det bästa som har hänt dig, om du använder det som bränsle. Använd frustrationen till energi och besvikelsen till en beslutsamhet som du inte haft tidigare.

Historien kryllar av exempel på människor som vänt motgång till bränsle. Gör det du också!
Fråga dig själv: Vad är det för bra med det här? Hur kan jag/vi vända det här till min/vår egen fördel? Hur kan det här ge mig energi och motivation?
Varmt lycka till med allt du har på gång, låt inget få knäcka dig, vi hörs nästa måndag igen! "


Ja med de orden får jag väl gå till mötet idag....och se det som nya möjligheter i livet....:0)

Tjingeling

Inga kommentarer: