"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 18 juli 2018

Besök öron näsa hals

Så fick jag återigen göra ett besök på ÖNH för att kolla mina sväljningsbesvär. Träffade en mkt trevlig dr som tog mig på allvar 😊 kollade igen och konstaterade att vi ska fortsätta utreda Sjögrens. Fick se röntgenbilder på svalget och fick förklarat de fickor jag tog upp kontrast i. Hon tyckte att vi också skulle prova lite annat så fortsättning följer... att jag också fick en blödning från ändtarmen igår igen gjorde att jag tog upp kontakten med kirurgen igen som ska återkomma med en tid. Inget farligt tror de iaf och jag ska kanske ta det med ro och sluta läsa boken Cancerland tur och retur🤔... vet att de kommer att kolla upp mig. 

Igår skulle vi bada var det tänkt... men blev vara en trevlig samvaro utan bad hos M... tvättade bilen och åkte hem efter att ha handlat lite inför dagens middag.

Somnade en sväng under CSI... sen var det ett grabbgäng på moppe som väckte mig vid halv tre och kollade vad de gjorde på vår gård... pinkade i hörnet av vårt grannhus ... undrar vart föräldrarna är... är man i moppeåldern kanske man ska vara hemma kl 2 och inte fara omkring i ett killgäng 6-7st på stan på natten😟.... nu har jag sovit så dåligt i två nätter så tur att vi får semester snart. 

Träffade en fd kollega idag från tiden på Borlänge sjukhus som tyckte att jag skulle komma tillbaks till dom... ja det hade varit trevligt men finns ju ingen tjänst tyvärr och känns lite tufft att börja läsa till uska för att ev kunna söka en tjänst hos dem☺️. Nåväl jag börjar förstå att det är bra för mig med andra arbetsuppgifter som jag haft nu två v snart... är inte lika trött på kvällen som annars så tempot spelar roll... nu är det dags för en ny dag på jobbet och får fundera på resten sen... Tjingeling och njut av dagen😀

Inga kommentarer: