"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 21 april 2016

För första gången

På väldigt länge så älskar jag min kropp. Varför då, varför nu? Jo är oändligt tacksam för att operationen gått bra och att min kropp är så fantastisk så att den fungerar efter den! Jag får nya upplevelser genom att den sköter det vardagliga med att fungera utan protester! Det är något att vara lycklig över och värdesätta. Jag prövar mig fram med mat i mosad form nu och är varsam över vad jag äter. Känner att jag vill bli av med de där metall clipsen snart och få börja träna mer för att behålla muskler och bränna fettreserverna istället. Men allt har sin tid och tacksamt nog behöver nog kroppen vila emellanåt så jag lär mig vart mina nya gränser är.

I övrigt så har modern ramlat igen denna gången gick det värre. Bruten fotled och ja det är som det är. Lillmyran har haft andningsproblem och sovit på sjukan en natt men är förhoppningsvis frisk igen och kan få vara frisk. Förkylningarna verkar florera fortfarande i våra familjer, och hoppas de får bli bra ngn gång. 

I lördags firade vi svärmors 90 årsdag ! Vi var många som slöt upp och det blev en fantastisk fin minnesdag även om hon inte kommer ihåg sen så var dagen glad och fin. Hennes 90 årsdag var i tisdags och två fina barn föddes samma dag, kusinbarnet till barnen kom och så Älvdalska prinsen som han kallas...en bra dag utifrån att svärmor är född och uppvuxen i Älvdalen. En dag att minnas som en fin dag ☺️. 

Idag är det den 21 april och skickade ett grattis till bästa I som fyller år idag, samma dag som hennes mamma fyller år, barnens farmor som idag skulle fylla 81 år men som inte finns med oss idag mer än i mina tankar där hon vilar tryggt❤️ ta hand om er!
Tjingeling 

Inga kommentarer: