"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 17 februari 2016

Ljus

Igår gick jag ut i solen, ljuvligt väder och en snabb promenad gjorde kroppen svettig och trött. Skönt. Ljuset är betydelsefullt för min energi kände jag. Även om jag älskar att kura i soffan med ljus och handarbete och tycker om hösten då jag vilar mig.

Dr D ringde idag utifrån att de nya tabletterna gett mig problem i munnen och en allergi reaktion. Vi pratade och kom överens om att jag ska vara utan eftersom min kropp reagerar på alla olika sorters antidepressiva och jag är glad över att jag själv får möjlighet att ta mina dippar och lära mej hantera dessa. Känner mej väldigt trött just nu men sover bättre nu när jag också slutat med medicinen för mina rastlösa ben. Dr D och jag pratade om den och vet att den kan ställa till stora problem psykiskt också. 

Nu tror jag inte att de är orsak till mina utmattningssyndrom men den är värd att vara utan ett tag. Och ser ljust på framtiden. Accepterar att just nu är det så här och begränsar mina aktiviteter och tar micropauser oftare nu än förr. Jag väljer mer aktivt, dvs jag tänker innan jag gör. Har läst en del i bloggar och funderat  och förstått vad utmattning handlar om för många och tagit till mig saker från dem. Har inte tänkt på vissa saker som utmattande förr men kan se att jag gjort saker som faktiskt kan påverkat mig negativt. Skönt att få andas ut ett tag nu på heltid utan kravet på att söka jobb. Får ta hand om mig själv nu, utan panik...

Nå nu är solen framme och jag ska ta en kort promenad... Tjingeling

1 kommentar:

Riktliv sa...

Vad skönt att det ser ljusare ut igen. Utmattning är klurigt att hantera.❤