"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 20 februari 2016

Kommer på mig

Med saker. Som igår, satt i bilen på väg med saker till sjukan. Började fundera på att åka förbi en fd kollega med blommor...så hejdar jag mig. Men varför då tänker jag? Skulle hon göra lika för mig? Näe. Konstaterar att INGEN har hört av sig någonsin med uppmuntran. Så inser att ja jag har inga som gör det i mitt liv. Inga kompisar som hör av sig och vill ses. Inte i verkliga livet. Endast en person finns där ibland på nära håll. Och ja det är svårt att få och ha vänner när man inte orkar med alltid. Visst, fb grupper som träffas och stickar osv har jag inbjudan till men aldrig mäktat med att åka på. Trivs inte på krogen eller sitta och dricka vin osv med folk en hel kväll osv...Känner mig lite som Lars Lerin beskriver sig själv. Ensamvarg fast ändå inte.Ja märkligt är det att jag bryr mej så om andra med alltid är är ensam. 

Fick ett samtal från en väninna igår och när hon avslutar med att säga du kan väl höra av dig något. Jo visst tänker jag när jag orkar lyssna på dig en timme så ringer jag... För det är ingen dialog i samtalen det är en monolog. Hon frågade om jag var bättre. En sekund senare pratade hon om sitt igen. Alltså hon vill inte veta. Nå det är som det är och det är en ny dag i morgon ... Tjingeling 

6 kommentarer:

Nina Warglycke sa...

Jag vill fortfarande gärna se dig... men det är så långt emellan oss i mil.

Di sa...

Ja Nina tyvärr är det så, saknar våra små stunder från balkongen😊👍🏻

Anonym sa...

Åh vad jag känner igen mig. Ingen hör av sig för de orkar inte höra svaret. När jag blev sjuk skickade jag ett gruppmess till närmaste kretsen om läget "hör av dig när du mår bättre" och sedan dess - tystnad. Tur att man har syskon som hör av sig annars hade det varit väldigt ensamt...

Vida sa...

Önskar så vi bodde närmre när jag läser det här inlägget... för jag hade gärna hängt med dig och jag hoppas jag inte är den som bara håller en monolog även om jag kan vara bra på att prata :-/
Kramar från Liv

Di sa...

Tyvärr har jag inga syskon,men tänker att livet är okej ändå☺️Kram

Di sa...

Vida! Hade varit jättefint att hänga med dig men det r som det är ☺️och du är en fantastisk lyssnare och med sig har man verkligen alltid en dialog❤️Kramen