"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 20 juni 2015

Regn och farväl

Ett sista farväl  från Kitte


Då var det dags att följa barnens farmor till sin sista vila. Det regnade och var grått men inne i kyrkan värmde musiken som barnbarnen bjöd på våra hjärtan. Farmor kunde vara stolt över sina fina ungdomar som följde henne till graven. Hon var älskad av alla och gjorde mkt gott under sina 80 år på jorden.

Hon var grunden till mina barn och trots skilsmässan med barnens far och hennes åsikter om det så var Mojen och jag alltid varmt välkomna till henne. Hon sa att det var bara fler att älska. Ord som speglade hennes tro och kärlek till Gud. Nu vet jag att hon har det bra även om hon är saknad hos oss. För på kvällen lyste solen på hennes favoritställe genom åren och gav hopp om att i morgon lyser solen igen. 
Det blev en fantastisk solnedgång från hennes tidigare landställe längst bort  mittemot mitt landställe. Där bor nu "lillebror"och barnens farbror på sommaren.Och jag blev glatt överraskad då han och K kom och var med oss en stund på midsommaraftonen. Mkt trevligt 

Inga kommentarer: