"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 15 december 2014

Julen närmar sig

med stormsteg och jag fick det där samtalet jag väntat på! Samtalet om jobb....till mig! Jodå förra veckan ringde hon äntligen, kvinnan som jag träffade på stationen för ett år sen...hon som skulle återkomma...och japp, jag fick jobb i en månad och fick börja samma vecka. Så idag var det min tredje arbetsdag och trivs bra med det jag gör. Livet fick en till dimension med att få jobb efter uppsägningarna. Så hoppas på någon form av fortsättning iaf...jag tar en dag i taget.

Självklart är det annorlunda att jobba i en ny verksamhet men också spännande och utmanande. Det är bra. Julen blir annorlunda för mig och min familj. Men tänker att det blir jul iaf. Oavsett vad så ör det viktigaste att få träffas och njuta av varandra så länge vi har varandra. Kommer att sakna Mojen ,bonusarna och deras familjer men....alla kan inte vara på samma ställe och då är jag glad åt det som blir istället och njuter av de stunder jag har med alla.

Just nu ligger halva släkten i vinter kräksjuka. Vi var på ett fantastiskt dop i helgen och tyvärr smittades nog många då....Mojen kom hem från jobbet idag och mår sådär...själv har jag ännu inte blivit sjuk och hoppas på att slippa!! Så vilar i soffan för att mota den!!

Så julkorten ligger inte på min lista idag...får se när det blir...tjingeling

1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

men djäklars......vad roligt! Nu ska de se att det blir ett ljusare 2015!