"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 28 augusti 2014

Det kom ett brev

Från läkaren jag träffade. Alla prover var bra, men han skrev inte vilka prover?! Sen skrev han att han hoppades att jag mådde bättre efter vårt samtal?!  Då brann det till hos mej...jag skrev ett brev till honom och klinikchefen där jag beskrev hur kränkande hans möte med mig varit och sen ringde jag till VC och fick prata med en sköterska som blev stum över bemötandet och berättade att intyget jag begärt hade skickats till FK och inte till AF. Intyget var inte kul...ett mycket kränkande intyg i mina ögon. Samtalet slutade i att jag gick en ny tid hos min Dr som är tillbaka nästa v...skönt att prata med en sköterska som fattar att jag bara är trött, och utmattad. En som förstod vad jag sa.
Så nu tar jag en dag i taget.....i morgon fyller min älskade Moje 60 år. En dag att fira:-) tjingeling

2 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Hit kan du vända dig om du vill och klaga på vården. Det är här jag anmälde tandläkaren och fått rätt.
Hon har brustit i många avseenden har de kommit fram till. I sig så får hon kritik på många punkter, men ingen påföljd. Det är dock så att min anmälan arkiveras och kommer det in fler för henne så hamnar hon under utredning.

Inspektionen för vård och omsorg, IVO
Box 6202
102 34 Stockholm
Växel: 010-788 50 00
www.ivo.se

Kram
Gun

Di sa...

Tack Gun! Ska fundera på det! Kram