"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 15 januari 2014

Svar

jag var in på röntgen i fredags, och igår fick jag besked. Det stod....Röntgen visar tecken på artros.Och inte mer än att jag skulle ringa doktorn..hm...sagt och gjort, ringde och fick svar på att det var vänster knä som krånglat ett tag och att provsvaret inte visat något tecken på någon reumatiskt. Skönt det då iaf. Artros har ju många och ja, får se till att fortsätta röra på mig som jag gör och lite till. Ta in cykeln från balkongen och cykla utan belastning för att få igång knät igen som man rekommenderat tidigare. Så ringer doktorn nästa v....

Ja, idag har jag vävt lite i bordsvävstolen, virkat klart en mössa, städat i pappren och kastat en del. Plockat fram en del till morgondagen ;)...ska förbereda mig mer i morgon förmiddag....ta fram allt det bästa till dess...Spännande :) blir det.

Känner mig lite ruggig i kylan och har hosta...lite sådär ruggigt som om man skulle bli förkyld...MEN det har jag varken tid eller lust med så det så! Jag ska vara pigg och frisk nu inför stundande kurs och annat skoj...

I övrigt så försöker jag motionera varje dag nu min Fitbit inspirerar mig till att uppnå mina mål varje dag och har gått snitt 10300 steg varje dag under sista veckan. Så känner mig mycket nöjd med det :).

Har också minst 30 min snabba steg varje dag, så där har jag fått upp både puls och svett. Ska bli spännande att se vart jag landar i april på konditionstestet igen. Hade ju förbättrat mig marginellt men ändå...det har ju inte blivit sämre iaf :)

Positivitet...Japp

Tjingeling


2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja på!!!! Du är verkligen en riktig kämpe! Kram.

Vida sa...

Imponerande.. den där fitbit gjorde mig lite nyfiken.. kanske skaffar en sån.

Hoppas ditt cyklande gör att ditt knä snart mår bättre och att du får en bra plan.

Kramar