"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 14 mars 2011

helgen

i övrigt var skön, träffade sonen också en kort stund...åt middag hos dottern och hennes sambo....solen sken och det var en hektisk helg, men ändå kändes det som om jag inte behövde stressa allt för mycket....blir alltid lite irriterad hos mamma, varför vet jag faktiskt inte....tror det beror mycket på att det blir så rörigt där och att jag ska hinna så mycket....

nå...är skönt att vara på hemma plan också igen....nu är det stegtävling på jobbet så jag rusade runt Tiskensjön idag när jag slutat.....solen sken och det var svinhalt...ändå hade jag faktiskt broddar...så tills nu har jag skrapat ihop 10 200 steg ungefär idag....vilket är betydligt mer än jag brukar ha....jobbets stegräknare står på 6000 steg sen lunch....så gick ju en del före lunchen också. Vi tävlar ju i lag och individuellt och det har varit mkt skuttande och springande runt på jobbet i dag när vi fick stegräknarna...

många är väldigt tävlingsinriktade och ja...jag gör det bästa jag kan.

kvällen har jag ägnat åt att sy en gardin till sy/datarummet och gjort en jättekudde....ska vänta tills overlocken kommer hem igen innan jag syr igen den på riktigt och syr den andra också....kuddarna har jag köpt på ikea...och ska bo i soffan i vardagsrummet....så kan det ju komma upp lite våraktiga gardiner till kanske ;0)...de svarta ska nog ner tycker jag. Har bytt i köket och där är det gröna just nu, och eftersom kuddarna blir blå och gröna och vita så kan jag ha vilken färg som helst faktiskt.....har haft mönstrade gardiner där förra året, men dom får vila nu när jag har mönstrade kuddar.....i länken hittar ni tyget till gardinen och kuddarna....

jag har kommit in i en kreativitetsperiod...och i bilen upp i fredags började jag virka en halsduk och idag har jag köpt mer garn...trivs just nu med att aktivera mig framför tvn....inhandlade tyger också i helgen, 2 leopardtyger då jag fått beställning på vetekuddar med sånt tyg...och sen ett annat linnetyg som var så vackert som jag bara måste ha :0) och sen hittade jag lite annat smått och gott där på affären...Wahlmans tyger har mycket fint att handla...roligt är det att åka dit och gå omkring och kika...dom har ju en webbshopp också och jag blev lite sugen på att virka av trasor som de hade där....nå...sommaren är lång och jag kan ju åka dit när vi är i stugan i sommar....Dessutom så undrade frissan om jag hade vetekuddar över kunde jag sälja i hennes butik :0)....

så...jag pysslar på...med växter, virkning, tyger och lite foto däremellan....

sköt om er där ute! Vi hörs

2 kommentarer:

Iggepop sa...

Kan jag låna stegräknaren? Jag springer runt runt som ett jagat djur just nu... Inte gott! Stress! Men jag skulle kunna avverka några kilometrar åt dig!;0)
Men hörru... ta det lite piano nu! Sköt om dig! Kram kram

Lena sa...

Kreativitets period, skulle jag åxå vilja få! ;)
Idag slog jag till!! blev en NIKON D7000 med ett 18-200 objektiv!
har testat den idag, oj vilken ENORM skillnad!!
Är så nöjd så nöjd så nöjd :)))
Jämförde priser, de låg ganska så lika.
Nu återstår att hitta alla funktioner!? ;)
Kram!! /Lena