"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 8 april 2020

2020 och april redan

Året som gick var speciellt 2019 kom och försvann i ett avslut av jul med barn och barnbarnen. Fin helg och sen landade jag hemma i Dalom igen för jobb och införandet av 2020 tillsammans med Mojen. Lugnt och stilla. Ja sen har det varit en hel del turbulens i livet. Att hitta en ny vardag med jobbet och sig själv, en pensionär hemmavid i sin nya tillvaro.

Vi började renoveringen av vårt nya sovrum och möblerade om helt innan julhelgen, införskaffade en hel del och det var lite kaos innan vi fick till det. Men det blev fantastiskt bra till slut.


Nytt arbetsrum blev det och fick även en ny arbetsplats till kommande sy och stickprojekt. Mycket nöjd.

Ja sen kom ju det stora undret lilla S att möta mormor 

Välskapt och lika underbar som de 4 tidigare i mormor tjejliga. Är lyckligt lottad. Och oändligt tacksam över dessa små glädjeströsslare i livet. 

Ja sen fyllde äldsta sessan 35 år och firandes tillsammans med maken som också fyller år veckan efter. Njutbart att umgås med dom och alla barnen. Sen var det dop och en sväng på hotell och till stugan för koll. Tyvärr hade vi inga skridskor med för att glida på spegelblank sjö.




28 feb och vi körde ner till vändplanen. Dagen efter dopet  kom snöstormen tyvärr... firade sessa 2 i förskott då vi var på dop, tur nog för sen blev de sjuka och jag med... det var då Covid 19 dök upp i vår värld. Ja jag vet inte vad jag hade barnbarns snor kanske men blev hemma en vecka pga det. Flera på jobbet blev också sjuka och Covid 19 kom som en pandemi in i Sverige med full kraft. Restriktioner och börskrasch blev chock för flera tror jag.

På jobbet fick vi avboka och avbokningar för inga patienter som var äldre skulle ut om inte det var nödvändigt. 70 åriga skulle hålla sig hemma. Karantänen började på flera håll, dösdfallen kom och där också rädslan tror jag. Nu kunde man dö tänkte nog en hel värld. Började ju i China och sen Italien och Spanien, England Sverige Norge Danmark USA mfl. 

Gränser stängdes och utegångsförbud och böter i världen...ja reseförbud och människor som befann sig utomlands kunde inte komma hem. Kaoset över hur toapappret tog slut, hamstring av mjöl jäst osv... material för att skydda personalen tog slut handsprit blev hårdvaluta... folk i Sverige började dö. 

Ja livet blev plötsligt mycket annorlunda. Kan inte träffa barnen och barnbarnen i påsk som tänkt. Funderar varje dag på hur jag mår då vi inte ska till jobbet om vi har minsta symtom på förkylning. Inte lätt då jag har influensa symptom och känsla i princip var och varannan dag.

Så livet måste fortsätta på något vis ändå. Jag försöker sköta jobbet på bästa sätt i oron de patienter jag pratar med har över sitt liv och div annat. En dag i taget just nu.

Fick avslag från Försäkringskassan på sjukersättningen tyvärr. Dr har slutat och sitter fast i nått ingenting just nu. Har begärt omprövning av beslut så håller tummarna men har inte så stort hopp om det just nu. 

Livet pågår och jag följer med just nu... en dag i taget och hopp om en ny morgondag igen. 

Ta hand om er❤️

Inga kommentarer: