"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 15 juli 2019

Semestern snart slut

Ja det är ett tag sen jag skrev nu, det har varit mkt på jobbet innan semestern med att lära upp personal för att kunna vara ledig🙄. Sjukt mkt för kollegan också, stackarn. Så som jag hade det förra året och lite orimligt stökigt pga personal som inte orkar jobba! Suck. Nå midsommar kom iaf och min semester med den. Skönt. Hade M med familj här hela helgen och det var mysigt med tunnbad och strandhäng.
Sen de åkt hem så började vi slutföra målningen av huset med alla stockar framme. Blir så fint när det är färdigt med  nya fönster som kommer i höst. Spännande att se vad det gör på värmekostnaderna.
Det kom även upp ett fönster på vinden,ovant och inte all fordring än då. Fladdermusen satt bakom skivan där uppe men flyttade in istället så får se hur den kommer in i framtiden🙄...eller ut kanske. Hen är döpt till Bengt och har ju fått en egen holk där hen kan bo...
Så har jag fixat duschen. Dörr och färg blev det. Skönt.
Jag är stolt över den trots att den är rätt sne🙄😂...
Så har vi varit hemma i Borlänge på 7 årskalas. Innan det var jag med barnbarnen i Svall en sväng. Stolt Lillmyra har ju gått simskola och fått Baddarna avklarade! Sötaste tjejerna drog också med mojmor på Leos lekland för första gången. Kul, och självklart bjussade mamma/mormor alla tjejerna på lunch på Ikea där man får glass också 😁. En fantastiskt mysig dag med tjejerna 🙏🏻❤️.
Hemma i Borlänge plockade vi 11 kg jordgubbar som blev både till sylt och frys inför vinterns yoghurt eller nått. Sen packade vi om och åkte så långsamt mot landet igen. Åkte en sväng till Långvind  och en fin väg i allé. Sen åt vid Borka brygga. Gott...






Regn men gjorde inte ngt. Njöt av att ta det som det kom bara. Sen har vi rensat lite och jag har hittat en viloplats med getingar och flugor inkluderat😂🙈men tänker att en dag kanske det blir kanonbra iaf att ligga där i grönskan och njuta av blomsterprakten...och suset från träden.

Ja sommaren är inte slut, och återkommer med allt det andra en annan dag☺️ nu ska jag sova. Tjingeling från Kitteparken zoo. Zzzzzzzzzz
















Inga kommentarer: