"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 11 oktober 2017

Sitter och njuter

Av den strimma ljus som kommer upp i horisonten på väg mot jobbet igen. Oktober har landat hösten som kom nu känns det som. Förra veckan låg Mojen och jag hemma och åt antibiotika eftersom hostan från helvetet inte släppt greppet om oss. Nå det lägger jag till handlingarna nu för nu är vardagen åter i sitt vanliga format. Skönt nog.

Ja min tjänst har förlängts till nästa år och jag är tacksam över det. Vet att jag inte får stanna längre utifrån att jag är nära tvåårsgränsen och då måste man anställa mig på en fast tjänst. Komplext men då finns det inte jobb för mig... nå nu tänker jag att det löser sig den dagen och har ingen panik över det. Löste någonstans i går att jag ska inte lägga energi på det just nu. Visste inte i feb i år att jag skulle arbeta 100% idagsläget heller. Så en dag i taget. Tillit är ordet, i morgon är en ny dag...

Inga kommentarer: