"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 16 maj 2017

Samtalar

Om hur jag ska kunna hitta ribban på livet. Att vilja men inte kunna, att dra i handbromsen innan man dör på sin post...vi behöver inte diskutera din vilja säger personen den vet vi redan att den finns och är problemet i att inte kunna hantera situationen utifrån vad kropp och knopp orkar. 

Själv känner jag mig bara lat, men däri ligger något som jag bär med mig... sen längesen. Och börjar sakta och sorgesamt förstå att har man pressat det bästa man har för mycket så släcker den sakta ner allt som gör att man orkar... om man inte tar hand om den bit som finns kvar så tynar den kapaciteten också bort.

Sorgligt ja oerhört. Pengarna eller livet... ja när man når vägs ände så vet man... men kanske inte hur lösningen ser ut än...men efter 10 år så kan det vara dags att fundera på det...för i ingenmanslandet är inte där jag vill vara men det är där kroppen och knoppen befinner sig...

Inga kommentarer: