"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 31 juli 2016

Tröttare än tröttast

Och förkyld till och från. Kroppens sätt att tala om att hörrudu nu får du ta igen dej lite. Men det är svårt med allt som måste göras innan vi kan slappna av. Bröllopet var fantastiskt och festen efteråt lika så. Mamma hade nog fått värmeslag den dagen utifrån att det var jättevarmt hela dagen och kvällen...så ja kanske hon ändå inte klarat av det med sitt hjärta.

Saknar henne så... Och det är tungt att plocka och slänga hennes grejor. Men kan inget annat och vet att hon förstod det också. Stugan ser ut som vet inte vad med madrasser kartonger osv... Allt ingen vet om de ska ha tas hit för att gås igenom någon gång... Ja känns tungt att ha allt här också. Det får ju inte bli ett mormor/ mamma museum här. Det är ändå mitt hus nu och även om mamma hade fina saker kan jag inte ta allt hit. Sorterar och kastar men skickar också till hjälporganisation och hoppas någon får användning av de sakerna. 

Lite ska nog aktionsfirman få kika på om det är ngt värde på. Men det tar jag sen.
Vi tog en brejk och for till Östersund för att se mannens favorit Van Morrison! Hur bra som helst och är imponerad över musikerna han hade med sig. Var nog första och sista gången vi såg honom... Men blev en kanon resa på flera sätt. 

Vi passade på att besöka Moose Garden som jag hört mkt om genom en tidigare kollega eftersom hennes pappa ägde den. Hur intressant som helst och jag klappade en av älgarna 😊 coolt...

Idag har jag och maken byggt en ny dusch den blev bra! Då små projekt kan avslutas känns det också bra. Idag skulle det åska och regna men än har det bara 
Varit moln och vindar som visat sig, får se när åskan och regnet kommer. I morgon tar vi nya tag i lägenheten och på fredag hämtar barnen sina grejor som de vill ha. Tack och lov för det... Roligt att de vill ha grejor iaf. Sessa ett får huset i morgon och ska bli kul att se hur de får det sen. Träffade Lillmyran igår också och hon är så gullig när hon säger mojmor❤️...
Sonen flyttar snart till Linköping och hoppas han får det bra trots att han precis skaffat flickvän officiellt nu.. Jättefina ihop. Är glad för hans skull.

Nå nu väntar lite jobb... Tjingeling 

Inga kommentarer: