"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 2 februari 2015

Februari redan

Och idag kom den stora smällen, 210 personer varslas på SSAB och Mojen är en av dem, alla hans kamrater, alla de som går och har gått till jobbet i många år. Tror väl att det löser sig på ett bra sätt och känner mej lite tacksam över att Mojen är över 60 just nu...och att det kan finnas andra som får vara kvar om han kan gå hem i förtid. Då vet man ju iaf...förra veckan pratade vi om livets mål och ja...vem vet hur det slutar. Bra hoppas jag för oss alla, trots allt....en tung dag för många! Återkommer om resten av mitt liv senare...tjingeling 

3 kommentarer:

Lena sa...

Ja du, vilken smäll...

Såklart är det en tung dag idag, ett besked ingen vill ha...

Vet inte vad jag ska säja... tomhet... -men hoppet får inte skymmas av detta! så är det <3

Håller tummar & tår för alla <3

Kram på dej <3

Vida sa...

Ja, jag kan verkligen tänka mig att det är ett tungt slag för Borlänge där SSAB är en arbetsgivare för många och en så stor del av staden. Tråkigt att det drabbar Mojen men hoppas det blir en bra lösning för honom eller att de inte måste göra de nedskärningar de tror.
Massa kramar från Liv

Pysselfarmor sa...

Nämen vad vanken...det nu! Vet inte hur jag ska ge dig styrka...kanske är det möjligt till ett bra avtal för honom...kram kram Gun