"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 11 april 2013

Stockholm

visar sig från sin soliga sida igen. Vi är spända av förväntan då vi tar oss in till rummet där vi ska vara i 2 dagar med A-C vår coach och ledare. Vi börjar med att lära oss våra namn, sen så blir det olika övningar under hela dagen, tankar, berättelser och intryck som gör min hjärna full av tankar.

mest sitter jag och funderar över hur jag reagerar på andras utbildningar...beteendevetare, certifiering, vad orden innebär för mig, och varför jag har sånt komplex för att jag inte har en akademisk examen som visar att jag kan något. Jo, märkligt nog så är det så. Jag vet att jag har för dåliga betyg för att kunna läsa det jag vill på min akademiska nivå, och jag inser att jag har 12 år minst att jobba kvar, men kommer inte att kunna öka mina chanser med en utbildning på universitetsnivå. Jag måste ta mej fram på andra sätt i min fortsatta yrkesbana. Vad den nu ska innehålla. Jag reflekterar och filosoferar, lyssnar och tar intryck av mina tankar.

Dagarna i Sthlm har gått i rasande fart och jag med kryckor gjorde en tur runt stan så gott jag kunde, och nu är jag återbördad till hemmet igen. Vi har läxa...jag har skickat iväg ett mail med en del frågor till vissa utvalda idag, jag hoppas de kan orka svara och vara uppriktiga i sina svar. För det är viktigt för mig just nu att höra andras tankar och åsikter om mig som person. Just för att kunna göra en rättvis bild av mig och min framtida yrkesbana.

Igår orkade jag inte jobba med något, jag bara var, virkade klart koftan som jag hållt på med, fixade knappar men måste ändra om den idag igen för det blev inget vidare. Tog det lungt och smälte intrycken från måndag och tisdag. Nästa gång är jag inte med, då är jag i Prag, för vi åker på lördag och är tillbaks på onsdag. Ska bli underbart att bara se och göra nåt nytt. Samtidigt så får jag göra klart det jag ska jobba med under måndag och tis på tors fredag istället, men det är det värt. Det är tur att vi får vara hemma från jobbet och jobba med det här, för det suger kraft att utveckla sig själv. MEN det är fantastiskt att få göra det faktiskt. Att få tid att reflektera över sig och se sina möjligheter istället för att ha jobbet i huvudet.

Dessutom är det skönt att inte vara i sin ordinarie gruppering, där har man ju en roll. Nu är jag ju bara jag och mina tankar. Nu ska jag jobba vidare på dessa, och se vart det bär av...tjingeling så länge!

2 kommentarer:

Lena sa...

Låter spännande! både med Stockholm & kommande resan! :)

Kram kram♥ /Lena

Vida sa...

Tycker inte utbildningarna säger så mycket, vem du är som människa och vad du gör med din kunskap säger mer.. men jag kan förstå känslan.. låter ändå som en spännande resa. Ha det underbarast i Prag.
Kramen