"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 3 februari 2011

Grattis till sonen

som tog sitt körkort idag! Mamma är stolt och inser att nu flyger dom som de vill...ur boet och på egna vägar uti världen....det är bra att ha körkort, för då får man lättare jobb förhoppningsvis :0) så slipper andra skjutsa och hämta....så kan han ju skjutsa och hämta själv förståss... jag är glad för hans skull!

magen fortsätter att vara kass....jobbet går sissådär...jag är virrig...klädde på mej för att gå ut och köpa lunch och så ser jag att jag hade en låda som stod här....som jag köpt i morse då jag gick till jobbet...då blev jag nästan rädd för mej själv faktiskt....och min virrighet...

så har jag funderat på den här dagen jag var ledig igår, och ja...vet inte om det kändes som om det var rätt beslut ändå...att ha långa dagar är tungt och just nu är det väldigt lite på jobbet också och då blir det inte bra. Motion skulle jag ju ha och känner mej rätt bra i dagsläget och inser att det är andra lösningar som behövs för att jag ska motionera än att vara en dag på hemmaplan....och vaknar ju 5 varje morgon iaf nästan så...är lika bra att ha samma rutiner varje dag tror jag....

igår hade jag fullt upp med att inte göra allt som jag såg, dammsuga, städa, fixa och greja, och då blir det inte bra energi till återhämtning....så...nä....det är inte en bra lösning....bättre att ta kortare dagar då för min del och traska runt Tisken på hemvägen och få lite luft efter jobbet varje dag...skulle kunna lägga in de stackars avtidstalstimmarna också som jag har...25% av dem försvann pga min sjukskrivning vilket är märkligt tycker jag...jag är ju inte sjuk för skojs skull....tänkte jag kunde använda dom till en dag i veckan kanske och sluta ännu tidigare då....eller så gör jag på nått annat sätt...vi får se...

nu ska jag arbeta en stund...tjingeling

1 kommentar:

Lena sa...

Ja du, vimsig är bara förnamnet här åxå ;)
Men tack & lov för att jag tillhör Jakobsgårdarnas vårdcentral!
Vilket bemötande jag alltid får! av både uskor, sköterskor & läkare! & så otroligt bra läkare att jag är helt förundrad♥
Idag träffade jag en underbar läkare, som jag fick välja! eller fick välja en kvinnlig, då jag var tvingad att genomgå en rektroskopi! urk, gruvat mej i 2 månader..., (då min ordinarie är på vidareutbildning), hon tog sej all tid i världen! då mina järn depåer hela tiden tar slut, pratade om varför det kan hända.
Fick utskrivet B12 sprutor, ska tas en i veckan första tiden, prover togs som jag får svar på nästa vecka, ev. Järn påfyllnad.
Detta ska jag banne mej fira! ;) kanske med ett glas rött & jordnötter? fniss...
Härligt att sonen fått sitt körkort! vilken lyckokänsla för honom! & vilken lycka i ditt modershjärta för hans skull!!♥
Kramiz! /Lena