"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 7 maj 2019

Kyla

Ja livet rullar på, det har varit dop för lillsmulan och påsken har passerat med strålande sol. Vi var i stugan och badade på långfredagen med isen kvar i sjön. Mysigt att vila i värmen och titta ut. 

Sen blev det besök hos dottern där familjen lagade påskmiddag tillsammans, sonen med flickvän, döttrar med barn och makar, x-maken mes fru, ja en bonusfamilj i verklighet. Trevligt och gott umgänge hela dagen. Lördagen ägnades åt att bygga om duschen , inte vackert men praktiskt iaf...får kanske måla den röd...


Kvällen tillbringade vi på 60 årskalas hos vännen I med familj. Gott och trevligt. Ja nästa år är det min tur... märkligt nog...

Sen så var det dop på måndagen och mer familjetid. Mysigt. Hela dagen gick fort och bra, så vilade vi ut i solen på tisdagen och ingen av oss ville åka tillbaks hem då vi satt vid sjön och drack kaffe, skrattade och såg fåglarna leka i de öppna fåror som bildats i isen.

Sen kom kylan... brr så kallt det blev och snö mitt i allt... jag återvände till dottern på fredagskvällen och var hos dem till 1 maj. Mysigt och fick även gå på dop igen på söndagen..lilla V döptes. 

Hade ett par mysiga dagar med små skruttarna, tyvärr var en sjuk så träffade inte henne så mkt då... hoppas få ta igen det senare i sommar...

Ja så var det jobb igen... nya dagar.. nya tankar... hörs Tjingeling 

Inga kommentarer: