"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 18 mars 2017

Märkliga saker händer

Jag går på parafinbad för min artros i fingrarna... gruppen träffades i höstas och nu var det dags igen, det tillkom några nya i gruppen. En kvinna som pratade utpräglad sthlmska och var från Årsta ursprungligen... nå hon var rätt speciell och pratade om bridge första gången vi sågs... jag gick tidigare för att klippa mig.. hos frissan förstod jag att hon var min frissas bridge partner😊ja tänkte jag... staden jag bor i är liten... haha.. nåväl i onsdags började kvinnan som vi kan kalla M prata om sitt tidigare jobb och en svägerskans jobbiga man... och då börjar en klocka i mitt huvud klämta... jag frågar vad heter han... hm säger hon och han kallas ... och jag säger är det xxxx! Ja men visst säger hon... då säger jag lite försynt... han är min pappa! 
 Ja vad händer, alla börjar skratta och situationen blev lite halv konstig för kvinnan är helt plötsligt "släkt " med mig...så kan en onsdag i min lilla stad vara... min mammas halvsyster bor ju tre kvarter bort också fast vi har ingen kontakt.. kanske finns det en mening med att jag just hamnat i Dalarna ?

Nå nu ska jag försöka övertala maken om att Ford är lika bra som Volvo... önska mig lycka till😊Tjingeling 

Inga kommentarer: