"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 11 augusti 2015

Länge sen sist

Tiden rusar på och vi har slut på semestern och återgått till vardagen igen. Märkligt nog kändes ändå semestern väldigt skön och lång trots att den bara var 2 veckor. Vi hann med mycket under de veckorna och trots min farhåga om att stressen skulle infinna sig så blev det ändå inte så. Tack och lov. Självklart hade jag önskat att vi fått mer tid med barnen och Lillmyran men man får acceptera läget ibland.

Jag jobbar igen och har nu fullgjort de sommarmånader jag hade i hemstaden och återvänt till grannstaden för arbete eller varande kanske man kan säga att det är. Lite less på flaxet är jag och känslan att inte vara stationär någonstans. Men det är än en gång bara att acceptera läget och ta en dag i sänder. 
I går skulle jag varit och träffat ett nytt ställe men det blev framflyttat till idag och ja vi får se om det kan vara ngt. Har sökt ett annat jobb med så kanske man har större chans internt än att komma utifrån då. Vi får se.
Längtar redan till nästa vecka då vi åker mot önskeresan sen länge! Skottland och ön Islay väntar på oss i ett par dagar. Besök i destillerier, fotografering av naturen, doft av hav väntar….och storstadsbesök med Military Tatoo som avslutning i Edinburgh. 
Ja livet är gott just nu trots allt…Tjingeling

Inga kommentarer: