"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 18 mars 2012

Norrskenet

vi var ute i fredags kväll för att försöka fotografera jupiter och venus, men jag hade ju mitt stativ i hemmets varma vrå jag...så tog hjälp av en hundlatrin med samma resultat som lukten av bajs...haha...nå...det var facinerande att stå där i skenet av himmlens klara stjärtljus och så helt plötsligt svämmar himlen över av underbart ljusspel...Norrskenet dök upp plötsligt och försvann fort....det var en otroligt härlig känsla att stå där även om det var väldigt kallt och jag inte hade några handskar på mej...så frusen var både jag och Mojen när vi kom hem...


Norrsken i Hälsingland


På lördagsmorgonen så vaknade vi 7 och jag frågade om vi skulle ut och gå...och det gjorde vi...med kameran i högsta hugg...kul att mannen också gillar att vara ute i arla morgontimme med kameran...det är klart att han har ju uppgraderat sig lite med min mindre Nikon 5000 D och ett av mina objektiv...så helt plötsligt hade jag "bara" en kamera och ett objektiv...haha...så kan det gå när man lånar ut nått...

Vi såg en sparvuggla uppe i ett träd, den var sååå liten och jag har aldrig sett en sån förr, så blev jätteglad då jag såg den och fick ett par kort på den,även om jag skulle haft ett bättre objektiv, mitt 300 mm är inte alls tillräckligt men å andra sidan kan man ju inte släpa omkring på allt jämt...men en mellanring skulle sitta fint... allt har sin tid....

Tjingeling

1 kommentar:

Vida sa...

Åh vad fantastiskt, att fånga norrskenet om så bara för ett ögonblick.

Ses snart!

Kramar