"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 23 januari 2012

manic monday

kändes som en ovanligt sen kväll i går och medicineringen blev helt fel, vilket gjorde att jag var superseg och det visade sig i hela dagen tycker jag....men så var det ovanligt mycket på jobbet också, och oväntat var kanske att mötas av så mycket jobb just en måndag och ja, det kändes inte riktigt ok idag men jag gjorde det jag hann och sen var det bara så att jag kunde inte göra mer.

i morgon blir det en annan dag....och jag ska gå med en kollega på bio i morgon och det ska bli jättetrevligt...sen kommer vår avdelningschef på besök i morgon, vilket inte är ett besök för att träffa oss i organisationen utan säkert intervjuande för våra sökande till kontorschefstjänsten, men oavsett besökets form så blir det kul att se henne.

själv sitter jag under min nyinköpta knallrosa filt och njuter av tv i kväll, Sofias änglar var ju ett gripande kapitel och nu Hustoppen med spännande lösningar. Jag har ju alltid gillat att kolla på hus, ritningar och när jag var liten byggde jag kartonghus till barbiefamiljen...inredde och grejade, så det är ett intresse som jag fortfarande har kvar och tycker är intressant. Trädgårdar är ju ett annat favoritobjekt, kanske mer planerandet än växtplanteringen i stort, eller, kanske inte...haha..odlare är jag iaf...

har ju funderat en del på vad jag trivs med att göra, och det är ju att planera och fundera mycket, jag gillar att planera resor, fixa och trixa grejor, trivs med att bygga saker, eller åtminstone planera dem, och se hur det blir, det finns en strukturerande sida hos mig som kommer till sin rätt just i de sammanhangen...planerna brukar växa i mitt huvud och brukar oftast vara klara när dom kommer ut...

tänkte på just det i samband med den text jag la ut igår också, det är ord som dykt upp hos mig och som präntats ner i skrift till slut...jag skrev ju mycket i skolan, noveller, historier och tyvärr, har jag också ett komplex över min svenska, vilket också hämmar mig i skrivandet..Särskrivning...prickar...tankeprickar...speglar ofta mina inlägg, och gramatik, vad är det?? Mycket enligt många, så därav skriver jag inte böcker...ÄNNU..iaf...

historier finns ju i hjärnan och jag tror att skulle jag gå en kurs i att författa nått skulle jag få ännu mer komplex och hämmas av mina egna tillkortakommande... därvid får det vara så, men är glad om något av det jag förmedlar griper tag i nått hos den som läser...

så...ord har stor betydelse och våra upplevelser av orden...

ha en fin morgondag alla! Hörs snart...

2 kommentarer:

Gisan sa...

Jag är lite av en språkpolis (ofrivilligt). Men jag har aldrig reagerat på din svenska. Vet inte vad den känslan kommer ifrån. Jag tycker att det är ett nöje att läsa det du skriver. Kramar...

Lena sa...

Jag ääälskade som barn att rita hus, kunde hålla på i timmar, år ut & år in, skokartonger gjorde jag åxå hus av, så där är vi lite lika :))
Trädgården har desvärre inte så mycket intresse över hö hö ;)
Önskar dej en riktigt skön kväll under den rosa filten!!♥ /Lena